El gelat, un aliment més a la nostra dieta

Sembla contradictori afirmar que el gelat és un aliment més a la nostra dieta, però com tot, en la seva justa mida, és saludable.

Dintre d’una dieta equilibrada, com és la mediterrània, el consum ocasional i moderat dels gelats fets a base de llet, aporta grans beneficis a l’organisme, com proteïnes d’alt valor biològic, calci biodisponible i vitamina B2. A més a més, a nivell emocional, el gelat és un antidepressiu i ajuda a calmar l’estrès.

No pateixis per les calories que té el gelat. Depenen de la base aquosa o làctica, les calories són diferents:

  • Gelats d’aigua o sorbets: tenen entre 68 i 138 kcal. Una ració de 100 grams no aporta ni un 10% de les calories que hem d’ingerir diàriament.
  • Gelats fets amb llet: sobretot els gelats cremosos tenen unes 300 kcal per 100 grams ingerits. Els gelats més làctics, en canvi, ens aporten 150 kcal per 100 grams.

Els gelats làctics aporten valor energètic gràcies als sucres que contenen, entre un 16% i un 42%. És per això, que no s’han de consumir diàriament, ja que aquests sucres són afegits com la sacarosa i el xarop de glucosa. La lactosa fa que l’absorció del sucre sigui més lenta.

Cal esmentar que els gelats són rics d’aigua, aproximadament un 65% i ens els sobrets un 75%.

Incloure’ls a la dieta és una bona opció, sobretot en aquelles edats infantils, que és quan més calci necessiten els menuts, però quan també és més difícil proporcionar-los quan no els hi agrada la llet.

Una vegada vist alguns valors nutricionals principals dels gelats, podem afirmar que sí s’han d’incloure a les dietes. Ja sabem que són molt bons i que no ens podem resistir, però en la seva justa mida està la clau per poder refrescar-nos a l’estiu.

I ara que ja arriba la primavera i amb ella les ganes de menjar gelat, descobreix els beneficis de degustar un bon gelat d’Alemany aquí.